Қазақстан Республикасының Мемлекеттік академиялық би театры 25 маусымда 57-ші театр маусымының жабылу салтанатына Almaty Theatre сахнасында «Балет не туралы үнсіз» («Балет нені жасырды») бір актілі заманауи балетінің тұсаукесерін ұсынды - сахна артында жасырылған әлемге ішкі жағынан батыл және ерекше көзқарас.
Олег Игнатьевтің П.И.Чайковскийдің өлмес музыкасына арналған хореографиясы. Көрермендер балет әртістерінің өмірі туралы ашық, ирониялық және әсерлі барлық оқиғаны - сахна жарқырауының шеңберінен тыс көрді. Балет қойылымының тұсаукесері - балет өнерінің тұрақты жанкүйерлері үшін де, би әлемін енді ашқандар үшін де нағыз ашылу болды. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік академиялық би театры жұртшылыққа жаңа сахналық қойылым ұсынды, онда балет енді тек музыкаға арналған жылтыратылған қимылдар емес, дене мен сезім арқылы айтылатын тірі адам оқиғасы. Көрермендер елес бейнені емес, ішкі тартыстарымен, жасырын әзілдерімен және өткізілмеген сезімдерімен балет әлемін іштен көрді. Әрбір эпизод өмірдің нобайы іспеттес, онда актерлердің шынайы сезімдерін тану оңай: сахналанбаған, репетицияланбаған, бірақ өмір сүрген.
Балет өнер ретінде әрқашан сұлулықпен, тәртіппен және кемелдікке жеткен қозғалыспен байланысты. Бірақ сахнаның артында не қалады? Өнер адамы спектакль шеңберінен тыс қалай өмір сүреді? Сахна артында қандай қуаныштар мен қайшылықтар туады? Балет ортасында өскен Олег Игнатьев бұл сұрақтардың жауабын анық біледі және жеке тәжірибесін сахналық мәнерлі тілге айналдырады - «Авторсыз жұмыс» деген тамаша фильм бар, ол өнерде өзіңізді табу туралы және фильмнің басты идеясы - сіздің өнеріңіз сіздің бір бөлігіңіз болуы керек. Мен балет отбасында өскендіктен және туғаннан сахна артында, кейінірек суретші ретінде сахнада жүргендіктен, мені балет театры - өзімнен де жақсы білетін тұтас әлем және олар оны әлеуметтік желілердегі шағын және шынайы емес бейнелер арқылы көрерменге көрсетуге тырысады, ал балет туралы мүлде басқа тілде айту керек».
«Балет не туралы үнсіз» («Балет нені жасырды») жай ғана спектакль емес. Бұл бір мезгілде мойындау, бақылау және зерттеу, кейде драмалық, бірақ әрқашан өзін-өзі ирония, қақтығыс, шабыт пен шаршау қатар жүретін театрлық күнделікті өмірдің тірі шежіресі. Жанрлық шекаралар жойылды: бұл комедия, драма, трагедия - бәрі шынайы өмірдегідей. Олег Игнатьев қойған хореография балет өнерінің классикалық элементтерінен айтарлықтай ерекшеленбейді, бірақ балеттің әлі де өзіндік стилі мен ырғағы бар - көптеген элементтер неоклассикалық стильде орындалды.
Би театрының әртістері әр қимылын сезініп, жан-тәнімен берілгендікпен, шабытпен, дәлдікпен өнер көрсетті. Бұл қойылым олар күткен жай ғана премьера емес - ол әрбір балет әртісі үшін шеңберден және шекарадан тыс еркіндік пен көзқарастың жаңа кеңістігін, өзің бола алатын кеңістікті ашты. Негізгі партияларды балет труппасының жетекші солистері: балерина – Сымбат Мақсұт, премьер – Дамир Тілесбаев, директор – Мәди Қасымов, тазалаушы – Дияр Әкенев орындады.
Әрбір сюжеттік желіде көрермендер сахнадағы әртістермен бірге бәрін басынан өткергендей болды.
Драмалық хабарды үнсіз қалған көрермен қарсы алды, романтика әуенмен сезім деңгейінде ұштасып, Дияр Әкеневтің «Ақ Аққу» комедиялық орындауындағы биі көрерменді тәнті етті. Қазақстан Республикасы Мемлекеттік академиялық би театрын 57-ші театр маусымының сәтті аяқталуымен құттықтаймыз.
Фото Владимир Акуленко